Raskršće V

942108_4543243314265_1181974479_n

„Hajde momci „-pozvala sam svoja dva psa ,koji su sa nestrpljenjem cekali da ih povedem u svoju redovnu šetnju.U prolazu sam sa stola zgrabila stari hleb , koji sam predhodno vece spakovala.
Oblaci koji su nagoveštavali kišu ,nisu mogli da nas ometu u našoj misiji.Strpala sam kljuceve u u džep i izašli smo na ulicu koja je bila zacudjujuce pusta.Uputili smo se ka Dunavu koji je bio nedaleko od mene.
Volim reku.
Volim njenu nepredvidljivost,divljinu mogla sam satima da je gledam ,da se stopim a njom i pustim da me ponese.
Stigavi do reke uputila sam se ka „svojoj“ klupi .Psi su jedva docekali da im skine kaiševe ,u tren se izgubiše.
Nisam brinula uvek su se vracali cim bih ih pozvala.Pogledom sam prešla po keju , par šetaca sa decom i prodavac sladoleda bez izgleda i danas proda i jedan sladoled.
Izvadila sam stari hleb ,pocela sam da ga mrvim , na taj zvuk kao da su jedva docekali ,dolete odnekud desetak gladnih golubova .Uvek ista druzina sa stidljivom belom golubicom koja je svaki put
stajala nekako sa strane.Zadubljena u hranjenju golubova nisam ni primetila coveka koji je seo pored mene.Bacila sam poveci komad prema beloj golubici , koja je smirno cekala .U momentu kada je krenula prema hlebu ,onekud dolete par gavranova stvoriše pometnju medju golubovima i rasteraše ih.

„Cudno je.Kako mogu da vam uzmu sve,cak onda i kada nemate ništa.“-rece pridošlica.

Okrenula sam glavu prema njemu ,tek tad svesna da još nekoga ima na klupi.Covek u crnom kaputu i sa kožnim šeširom velikog oboda prikrivao mu je lice.Pomalo je u meni izazivao jezu .Nije mi se uopšte ukapao u sliku ovog letnjeg dana.

„Dozvolite da se predstavim ,Damijan “ – vadeci pritom šahovsku tablu i redjajuci figure neverovatnom spretnošu.
„Ako želiš da upoznaš coveka , odigraj sa njim partiju šaha“-rece.

Nisam bila neki igrac ,a još manje sam bio zainteresovana sa nekim strancem da igram šah,samo sam odmahla glavom.Kao da nije video moje odbijannje ,krenuo je sam da pomera bele pa crne figure.

„Život ti je kao šah ,pomeranjem odredjenih poteza ti ‘odlucujes’ o svojim koracima u životu .Pored brojnih drugih figura koje
takodje imaju svoje poteze ,ali prostor je ogranicen neko ga je pre vas zacrtao…“pricao je i pricao , dok sam ja pogledom pokušavala da pronadjem svoja dva psa.Ugledala sam ih kako se igraju sa jednim decakom koji se kretao prema nama.Došavši do nas decak se obrati Damijanu :
„Gospodine želite li novine ?“
Damijan ih istrže iz decakovih ruku dajuci mu pritom krupnu novcanicu.
„Gospodine ali nemam da vam…“
„Zadrži „-prekinu ga .
Decak otrca prema prodavcu sladoleda sav srecan.
Pokusavala sam da ne budem napadna.Kraickom oka posmatrala sam Damijana kako lista novine ,i njegovo lice kao
da se mršti .Naslovi su se redjali .
„Nevreme koje je zahvatilo deo zemlje nije nanelo velike posledince“ ,“Pokušaj pljacke banke“,
„Zamalo prorodicna tragedija ,muž pokušao da ubije ženu“
Neznanac besno dograbi novine gužvajuci ih .U tom momentu zacuh plac ,pogledah u tom pravcu ,nedaleko od prodavca sladoleda decak je bespomocno gledao u zemlju na koji mu je tren pre pao sladoled.
„Nece to tako“-rece Damijan besno skupljajuci svoj sah , i kao da ga sto djavola gone , izgubi se .
Ostala sam na klupi ne razumevajuci ,šta je moglo toliko da ga razljuti .Ne znam koliko sam toliko dugo sedela.A onda sam okrenula novine koje je Damijan u žurbi ostavio.
Krv mi se sledila u žilama ,gledajuci naslove.
„Potop,Srbija pod vodom“ , „Teška pljacka banke ,bilans troje mrtvih.“ „Porodicna tragedija ,ubio ženu pa sebe“
„Šta je sad ovo?“pomislih ,u glavi poce da mi se vrti.

 

Овај унос је објављен под Eho moje duše, Raskršće. Забележите сталну везу.

2 реаговања на Raskršće V

U početku beše reč

